Skip to content

Maintech søker en utviklingsorientert salgs- og markedssjef

I denne stillingen skal du synliggjøre, posisjonere og selge en kompetansepartner til norsk industri! Et samarbeid med Maintech skal gi kunden trygghet og kompetanseløft for hele organisasjonen. Vi har alltid fokus på gevinstrealisering og varig endring. 

For å lykkes med salg hos Maintech må du ha en evne til å skape nysgjerrighet, engasjement og entusiasme rundt vår kompetanse og våre tjenester. Videre må du ha teknisk forståelse, en genuin interesse i å forstå kundenes behov og du må motiveres av å gi kunden gode råd og løsninger. 

Stillingen innehar det overordnede ansvaret for både salg og marked i vår virksomhet så denne stillingen rommer mange aktiviteter og arbeidsoppgaver i løpet av et år. Du må trives i en allsidig rolle hvor du får trekke på flere av dine personlige ressurser på både operativt salg med mye kunde- og konsulentkontakt og strategisk arbeid med utarbeidelse av markedsanalyser, for å nevne noe.  

MainTech_Konferansen23(@olemartinsandness)-08396

 

Om stillingen

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:  

  • Ansvarlig for å lede, drive, utvikle og styrke Maintechs salg og markedsarbeid i samråd med ledelsen 
  • Være en del av ledergruppen i selskapet og bidra til måloppnåelse og daglig drift 
  • Videreutvikle Maintech sin sterke markedsposisjon gjennom aktiv relasjonsbygging og salg av våre tjenester til nye og eksisterende kunder  
  • Identifisere og utvikle nye forretningsmuligheter og forretningsområder 
  • Gjennomføre markedsanalyser og lage handlingsplaner for gjennomføring 
  • Videreutvikle merkevaren gjennom Maintech sine unike konsepter som Maintech konferansen og Maintech Academy 
  • Vedlikeholde og utvikle vår kundeportefølje gjennom aktivt bruk av CRM systemet 
  • Bidra til utarbeidelse og implementering av strategi- og forretningsplaner 
  • Tett samspill og samarbeid på tvers av våre lokasjoner 
  • Bidra på forespørsler og koordinering av tilbudsarbeid i samarbeid med relevante avdelinger 
  • Oppfølging av tilbud og deltagelse i kontraktsforhandlinger i samarbeid med relevante avdelinger 
  • Arrangere kundeaktiviteter, kundebesøk og delta på relevante arenaer 

Utover dette kan vi tilføye at vi etterstreber kontinuerlige forbedringer og gevinstrealiseringer ikke bare ute hos våre kunder, men også hos oss selv. Du vil dermed kunne få påvirke din egen rolle og tilnærmingen til salgs – og markedsstrategien slik at vi jobber både smartere, mer effektivt og videreutvikler vår markedsposisjon innen norsk industri. 

Personlige ressurser som kommer til nytte i denne rollen: 

  • Høy kompetanse på salg, teknisk salg og relasjonssalg 
  • Egenskaper som gjør deg strukturert, metodisk/systematisk, målrettet og selvstendig i arbeid 
  • En god forretningsforståelse med kommersiell teft 
  • En som lett bygger og vedlikeholder relasjoner ved å være troverdig, tillitsvekkende og samarbeidsorientert av natur  
  • Motiveres like mye av veien mot målet så vel som måloppnåelsen 
  • Har utmerkede kommunikasjonsferdigheter, på norsk og på engelsk 
  • Gjennomføringsevne og drivkraft for vekst  
  • Kontaktnett innenfor norsk industri, og øvrig kjennskap til industrinæringen. 

Aktuelle kandidater vil vurderes fortløpende

Om arbeidsgiveren

Maintech er Norges ledende rådgiver innenfor inspeksjon og vedlikehold for norsk industri. Vi arbeider innenfor et bredt bransjespekter både offshore og på land. Felles for alt vi gjør er at vi arbeider kontinuerlig med å sørge for effektiv, sikker og lønnsom drift for våre kunder. Vi er 53 ansatte lokalisert i Trondheim, Raufoss og Molde. Nå trenger vi deg som vil være med å utvikle videre det norske industrieventyret.

Se stillingsannonsen her.